.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد نیاز آذری از بی توجهی وزارت کشور به بحران زباله در مازندران
سخنگوی مجمع نمایندگان استان مازندران با انتقاد از بی‌توجهی وزارت‌کشور به بحران زباله این استان، گفت: مسئولان باید نگرش ملی نسبت به مسائل زیست‌محیطی مانند زباله و پسماندها داشته باشند.

 حسین نیاز آذری ضمن تاکید بر اینکه بحران زباله در استان مازندران باید جدی گرفته شود، گفت: متاسفانه بحران زباله استان مازندران از سوی وزارت کشور جدی گرفته نمی‌شود؛ بنابراین باید مسئولان نگاه و نگرش ملی به مشکلات استان مازندران به ویژه مسائل زیست محیطی مانند معضل زباله و پسماندها داشته باشند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه زباله چالش بزرگ استان مازندران است، افزود: هر چند زباله طلای کثیف محسوب می‌شود و با استفاده از تکنولوژی می‌توان از آن کسب سرمایه کرد اما به این کار توجهی نشده در حالی که استان مازندران به دلیل شرایط منحصر به فرد و ظرفیت های توریستی و گردشگری متعلق به تمامی مردم کشور است.

وی بر لزوم استفاده از بروزترین تکنولوژی روز دنیا برای مدیریت بحران زباله در استان مازندران تاکید کرد و گفت: در راستای حفظ محیط زیست، سلامت مردم، نگرانی و دغدغه هایی که در آینده وجود دارد به ویژه آلودگی منابع زیرزمینی، آب و خاک، دستگاه های متولی باید به این موضوع ورود جدی و نهایت اهتمام خود را برای رفع این مشکل داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو باید نسبت به مهار آب استان مازندران توجه بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: این شیوه و روش فعلی آلودگی آب‌های زیرزمینی را به دنبال خواهد داشت؛ در واقع امید است برای مدیریت زباله و پسماند در استان مازندران از پیشرفته ترین امکانات روز دنیا استفاده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه تاکنون اقدام جدی برای مدیریت بحران زباله در استان مازندران صورت نگرفته است، گفت: هر چند استانداری مدعی انجام اقداماتی در این خصوص است اما در واقعیت بهترین نقطه شهرستان بابل به محلی برای دفن زباله ها تبدیل شده و به تامین بهداشت مردم توجهی نمی‌شود.

نیازآذری با بیان اینکه معضل زباله در استان مازنداران تهدیدی جدی برای رودخانه‌ها، دریا، نهرها و سلامت شهروندان است، تصریح کرد: اگر چه قرار بود در دو نقطه استان مازندران یعنی ساری و بهشهر نیروگاه زباله سوز ایجاد شود اما متاسفانه نسبت به این موضوع توجهی نشده و همچنان در حد شعار باقی مانده است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمامی شهرستان‌های استان مازندران دچار چالشی جدی در امر دفع بهداشتی زباله است، افزود: در طی نشستی که هفته پیش با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد؛ مجمع نمایندگان استان مازندران بر لزوم مدیریت معضل زباله در استان تاکید کردند و همچنین نسبت به انتقال آب دریای خزر به مناطق مرکزی کشور هم اعتراض داشتند چراکه تحقق این موضوع مشکلات زیست‌محیطی زیادی را برای استان به همراه خواهد داشت.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در نهایت مقرر شد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست این موضوع را در دولت مطرح و پیگیری کند؛ البته هفته پیش هم مجمع نمایندگان استان نشستی را با استاندار داشتند که معضل پسماند و زباله هم در این نشست مطرح شد؛ به طور قطع مجمع نمایندگان استان مازندران از تمامی ظرفیت خود برای برون رفت از این مشکل استفاده می کنند./



ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.497 seconds.